Rabu, 10 Jun 2009

PTT phone

"Sebut kato mene ni adik kakok, Ambo turut smace pah sbabok-sbabok, Dulu tanding belale tanding burung ngobok, Loni PTT pulok o..ooo... ambo pun turut jugok"
(lagu aye seramo)
Kalau kita teliti dari lagu aye seramo ini dapat kita ketahui bagaimana masyarakat kita hari ini, ramai yang sanggup menghabiskan duit untuk sesuatu yang digemarinya. Dalam PTT ni juga ramai yang sanggup menghabiskan duit untuk kepuasan diri. Tak kira macam mana cara pun janji hati puas. Tapi yang pasti nya "kalau sehari tak dapat berojer mulut boleh jadi busuk" kata Abe Joe.

Pelbagai jenis handpone digunakan untuk tujuan PTT, ada yang telah di up gred dengan menurunkan vision handphone, menambah butang auto, antena dan macam-macam lagi, tujuan nya adalah untuk menambah kekuatan telepone. Tapi ramai penggemar-pengemar PTT telah mengatakan hanya handpone NOKIA 6020/6021 adalah yang terbaik, terpower dan termurah untuk digunakan dalam PTT.
Tak pasal-pasal handpone secondhand ini yang dulu nya dijual dengan harga RM80 kini meningkat sehingga RM150/180 sebiji di mana-mana kedai telepone di seluruh Malaysia. Tapi tak apalah kerana handphone ini masih lagi termurah yang mampu dimiliki oleh sesiapa pun.

Walau apa pun handpone yang digunakan janji boleh berojer-rojer jadilah, orang cakap kita boleh dengar dan kita cakap orang boleh dengar kira okeylah tu, bila kita tekan butang boleh masuk jadilah tu, kalau tak boleh masuk juga kita diam je lah nak buat macam mana.

Tapi walau macamana pun handpone yang saya gunakan sekarang NOKIA 7360 (gambar di atas) adalah yang terbaik buat saya sekarang ini.

"BERSATU MENGERATKAN SILATULRAHIM"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan